Патентний повірений Ірина Буркова

Критерії вибору назви продукту харчування​

Шукаєте ідеальну назву для свого продукту харчування? Я зібрала для вас основні критерії, які варто враховувати:

  1. Оригінальність та новизна:

Назва повинна бути унікальною та новою, що дозволить вирізнити ваш продукт серед продуктів конкурентів. Переконайтеся, що така назва не відтворює назви подібних продуктів у конкурентів та не несе загрози вже існуючим торговельним маркам.

  1. Відповідність законодавству про маркування харчових продуктів
  • офіційна та звична назви:

Назва харчового продукту повинна бути його офіційною або, у відсутності такої, звичною. Якщо звичайної назви немає, застосовується описова.

  • інформація про стан чи обробку:

Назва повинна містити або супроводжуватися інформацією про фізичний стан чи спеціальну обробку продукту (порошкоподібний, сублімований, заморожений, концентрований, копчений тощо), особливо в разі, коли відсутність цієї інформації може ввести споживача в оману.

  • «розморожений» для заморожених продуктів:

Назва заморожених продуктів, які продаються у розмороженому стані, має включати слово “розморожений”, за винятком певних категорій: інгредієнти в готовому продукті, продукти з технологічним етапом заморожування, або ті, де розмороження не впливає на їхню якість та безпеку.

  • позначення іонізації:

Продукти, що піддавалися іонізуючому випромінюванню, мають мати назву зі словами “опромінений” або “піддавався дії іонізуючого випромінювання”.

Також існують окремі вимоги щодо назви м’ясних продуктів, м’ясних напівфабрикатів та рибних продуктів.

  1. Відповідність законодавству про рекламу та захист від недобросовісної конкуренції

Назва має відповідати основним принципам реклами, таким як:

  • законність,
  • точність,
  • достовірність
  • використання безпечних форм і засобів, що не завдають шкоди споживачеві.

Назва продукту не повинна містити інформації або зображень, які порушують етичні, гуманістичні та моральні норми, а також повинна дотримувати правил пристойності.

Розробляючи назву для дитячого продукту враховуйте, що назва повинна враховувати особливу чутливість дітей і не завдавати їм будь-якої шкоди.

Назва не повинна вводити споживачів в оману щодо:

  • походження товару,
  • виробника,
  • продавця,
  • способу виготовлення,
  • якості,
  • споживчих властивостей
  • інших характеристик продукту, для маркування якого створена така назва.

 

  1. Дотримання вимог для реєстрації назви як торговельної марки

Якщо ваша назва дійсно є оригінальною та відповідає вищепереліченим критеріям, її варто захистити як торговельну марку.

Вимоги до торговельних марок визначені окремим блоком законодавства і є предметом для окремої статті, та запевняю вас, якщо, аналізуючи вашу назву, ви дістались до цього пункту, то з вірогідністю більше 90% ваша назва вже є торговельною маркою і її реєстрація буде успішною!

Забезпечте вашому продукту правильний старт з правильною назвою!

автор зображення: Kobby Mendez from unsplash.com